Sebze ihracatında Türkiye’nin lideri Antalya

Antalya’dan Yurt Dışına İhracatta Lider Konumda

Türkiye İhracatçılar Meclisi verilerine göre, geçtiğimiz yıl Türkiye’den yurt dışına 979 milyon 876 bin dolarlık sebze satışı gerçekleşti. Bu miktarın yüzde 45’i, örtü altı tarımda lider konumunda bulunan Antalya’dan yapıldı. Kent, sera ve tarlalarda yıl boyunca üretim yaparak sebze ihracatında 441 milyon 318 bin dolarlık bir rakama ulaştı ve bu alanda ilk sıraya yerleşti. Antalya’yı sırasıyla 164 milyon 77 bin dolarla Hatay, 106 milyon 117 bin dolarla Mersin ve 43 milyon 49 bin dolarla İzmir izledi.

En Çok Domates, Biber ve Salatalık İhracatı Yapıldı

Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği’nin başkanı Ümit Mirza Çavuşoğlu, Batı Akdeniz bölgesinin sebze üretiminde ve ihracatında önemli bir role sahip olduğunu belirtti. Bölgede sadece Antalya’nın Türkiye’nin sebze ihracatının yüzde 45’ini gerçekleştirerek öncü konumda olduğunu dile getiren Çavuşoğlu, iç piyasadaki talepleri karşıladıktan sonra artan ürünleri yurt dışına ihraç ettiklerini ifade etti.

Sebzede en çok domates, biber ve salatalık ihracatı yapıldığına dikkat çeken Çavuşoğlu, “Bölgemiz domates ihracatında yüzde 43’lük paya sahip. Biberde açık ara önde gidiyoruz, bölgeden gerçekleştirilen biber ihracatı Türkiye’nin yüzde 70’ini oluşturuyor. Salatalık ve diğer çeşitlerde ise yüzde 40’ın üzerinde bir ihracata sahibiz” diye konuştu.

Geçtiğimiz yıl domateste en fazla ihracatın Ukrayna’ya yapıldığını belirten Çavuşoğlu, 41 milyon 655 bin dolarlık bir rakama ulaştıklarını açıkladı. Ukrayna’yı sırasıyla 35 milyon 133 bin dolarla Bulgaristan ve 30 milyon 596 bin dolarla Romanya’nın takip ettiğini ifade etti. Biberde ise en büyük pazarın Almanya olduğunu vurgulayan Çavuşoğlu, “Geçtiğimiz yıl Almanya’ya 58 milyon 459 bin dolarlık biber ihraç ettik. Bir önceki yıla göre yüzde 14,4’lük bir artış sağladık. Almanya’nın yanı sıra Hollanda, Birleşik Krallık ve Romanya da önemli pazarlarımız arasında yer alıyor” şeklinde konuştu.

12 Ay Boyunca Devam Eden Üretim ve İhracat

Çavuşoğlu, ihracatçıların üreticilerle işbirliği içinde çalışarak üretimi ve ihracatı artırdığını belirtti. İç piyasanın talep göstermediği ancak yurt dışında önemli bir pazar payı bulunan ürünler olduğunu söyleyen Çavuşoğlu, bu talebi karşılamak amacıyla üretimlerin gerçekleştirildiğini dile getirdi.

Örnek olarak dikenli salatalığı gösteren Çavuşoğlu, bu ürünün eski Doğu Bloku ülkeleri ve Rusya’da Türkiye’den daha fazla talep gördüğünü belirtti. Batı Akdeniz’in verimli topraklara sahip olduğunu vurgulayan Çavuşoğlu, bölgenin seracılığın merkezi olan Antalya’nın yanı sıra açık arazilerde de üretimin devam ettiğini açıkladı. Isparta ve Burdur’un yazlık üretimde öne çıktığını ifade eden Çavuşoğlu, “Bölgemiz birçok sık tüketilen ürünün yüksek oranda üretimini karşılıyor. Biz devamlılığı sağlayarak ihracatta avantaj elde ediyoruz” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir